حمید دهقانی دبیر جمعیت معلمان و فرهیختگان ایران اسلامی در استان آذربایجان شرقی.
اینجانب با افتخار بعنوان عضو فعال جمعیت معلمان و فرهیختگان ایران اسلامی در استان آذربایجان شرقی انتخاب بهترین روش تدریس و به کارگیری آن در کلاس درس نحوۀ مدیریت کلاس و مدیریت رفتار دانشآموزان ارتباط مؤثر با شاگردان و والدین آنها کمبود منابع و تجهیزات آموزشی مخصوصا در رشته های فنی وحرفه ای و کاردانش (هنرستانها) که دغدغه اصلی حضرت آقا بوده و هست.
نداشتن انگیزه لازم برای انجام کارهای عملی و نبود همزمانی تئوری و عملی وجود فضای مجازی مخرب که در سالهای اخیر دانش آموز را از دست معلم در آورده است نبود مهارت های آموزشی و پرورشی در معلمان کاهش یافتن کیفیت آموزش ضمن خدمت ۲- بزرگترین مشکل آموزش و پرورش در سالهای اخیر چیست؟
مسئلهی عدم انطباق نظام آموزشی و نظام ساختاری آموزشوپرورش با نیازهای کشور عدم وجود نیروی ماهر در رشته های هنرستانی بی ثباتی وزیر و تغییر و تحولات زیاد در بدنه آموزش و پرورش (حتی مدیران مدارس) با تغییر وزیر عدم هماهنگی دولت و مجلس در هنگام تخصیص بودجه به آموزش و پرورش اهمیت نداشتن کتابهای با ارزش جدید که معلم تخصصی و مناسب ندارد مانند تولید کار آفرینی- تفکر و سبک زندگی،سواد رسانه ای و … برخی مدارس غیر انتفاعی و فضاهای آموزشی غیر استاندارد توزیع نامناسب منابع انسانی در رشته های هنرستانی و انسانی عدم اجرای واقعی سند تحول در کلاس درس
۳- قوانین صادر شده در حوزه آموزش و پرورش در مجلس چقدر به بهبود اوضاع معلمان کمک می کنه؟ تا حدودی رتبه بندی رضایت نسبی در معلمان ایجاد کرده است ولی اجرای آن با نواقص و اشکالاتی همراه بود که داد فرهنگیان را درآورد.
عملکرد ضعیف بیمه های درمانی و تکمیلی و تعاونی های مسکن و رفاه معلم موجبات نارضایتی را ایجاد کرده است.-
تا کنون به نظر شما مجلس توانسته نقشی در بر طرف کردن مشکلات معلمان داشته باشه یا نه؟ خیلی کم . در این مورد نیاز به نمایندگان شجاع و مدیر و مدبر داریم که با آگاهی از این مشکلات و داشتن قدرت مطرح کردن آنها در مجلس ، نسبت به رفع مشکلات معلمان اقدامات اساسی انجام دهند. نقش جمعیت معلمان و فرهیختگان ایران اسلامی در این میان بسیار با اهمیت و قابل توجه میباشد .